We have a winner! Post-US elections discussieavond

Op 9 november weten we het: Hillary Clinton of Donald Trump wordt de nieuwe President van de Verenigde Staten. Wat betekent de winnaar voor het Huis van Afgevaardigden, voor de relatie tussen de VS en de Europese Unie, het conflict in Syrië? Hierover spreken onder andere ons eigen Kamerlid Anne Mulder en Marcel de Vink, directeur Westelijk Halfrond bij Buitenlandse Zaken. Sluit aan en praat mee op 9 november in kasteel Oudaen in Utrecht (inloop 19.30u).

Hillary Clinton of Donald Trump? Op 8 november kiezen de Verenigde Staten een nieuwe President. Op 9 november kun je tijdens een uniek evenement van de VVD direct in discussie over de veranderingen en implicaties die de uitkomst van deze verkiezingen met zich meebrengt! Tijdens deze ‘All-American’ debatavond blijven we niet hangen in het verleden, maar kun je met experts uit verschillende sectoren praten over de toekomst van Amerika. Onderwerpen die onder andere aan bod zullen komen zijn de implicaties voor het Huis van Afgevaardigden, de relatie tussen Amerika en Rusland/Europa/Azië en de gevolgen voor de economie. Het doel is een duidelijker beeld te krijgen van de gevolgen van de verkiezing voor het Amerikaans binnenlands en buitenlands beleid. Uiteraard wordt de avond afgesloten met een borrel waar je onder het genot van typisch Amerikaans eten en drinken gezellig verder kunt praten.

Sprekers

• Brenda Childers, Board Member van de American Chamber of Commerce in Nederland
  • Anne Mulder, VVD Kamerlid Europese Zaken
  • Marcel de Vink, directeur Westelijk Halfrond Ministerie van Buitenlandse Zaken

Kamran Ullah, eindredacteur Telegraaf TV, zal de avond in goede banen begeleiden. Alleskunner in de kleinkunst Jurko van Veenendaal verzorgt een muzikaal programma.

We zien je graag 9 november!

Vanwege een maximaal aantal plaatsen vragen we je aan te melden via:

Deze avond is georganiseerd door het thematisch netwerk VVD Internationaal, VVD Utrecht en VVD Thematisch Netwerk Internationaal, en wordt mede mogelijk gemaakt door het European Liberal Forum (ELF).